Verkkostrategia on tavoitteiden asettamista ja tärkeä työkalu jatkokehittämisessä. SydWeb auttaa niin pieniä kuin isoja yrityksiä strategisten kysymyksien kanssa.

Laaja verkkostrategia

Mitä haluat ensisijaisesti saavuttaa sivustollasi? Haluatko näyttää tuotemerkkiäsi? Haluatko tiedottaa ja lisätä tuntemusta jostakin aiheesta? Haluatko mainostuloja? Käymme läpi strategisia kysymyksiä, jotka käytetään verkkosivun suunittelun ja tuottamisen lähtökohtana. Tavoitteet, markkinat, kilpailutilanteet sekä yrityksen viestintä päättää verkkosivun toiminta tarkoituksen, sekä vaatimukset ja mahdollisuukset.

Autamme teita vastaaman mm. seuraviin kysymyksiin:

  • Mikä on verkkosivunne tarkoitus?
  • Ketkä ovat kohderyhmänne?
  • Miten lisätä kävijöitä kotisivullenne?
  • Miten integroidaan sosiaalinen media?
  • Ketkä ovat kilpailijanne?

Websuunnittelu ja käyttäjäystävällisyys

Käymme perusteellisesti läpi sivustonne käyttäjäystävällisyys mielessä. Tavoitteemme on saada kävijät löytämään etsimänsä helposti ja nopeasti niin että he haluavat palata sivustoillenne. Menettelytavat:

  • Personaworkshop - Luomalla fiktiivisiä henkilöitä käyttäjiksi saadaan syvällisempi katsaus käyttäjän näkökulmasta
  • Strategiaworkshop - Luova prosessi jossa organisaatio miettii sivuston tavoitteet, kohderyhmät, sisällön ja toiminnot

Verkkosivujen nykytilan arviointi

Arviointi aloitetaan kuvailemalla verkkosivujen ja perusosien nykytillaa. Käymme läpi verkkosivuston sisältöa ja rakennetta ja listamme sen hyvät ja huonot puolet. Verkkosivuja verrataan myös samankaltaisiin sivustoihin. Arvioinnin lopputuloksena on toimenpide-ehdotuksia sivustolle. Menetelmä sopii sekä sivuston jälkekätiseen arviointiin että esitutkimuksena sivuston uudistamisessa.

Kävijäseuranta

Klikkaako kävijät oikeita kohtia vai katoavatko he jossain kohtaa? Toimiiko etusivu vai pitääkö sitä suunnitella uudestaa? Näkeekö kävijät tarpeeksi monta tuotetta vierailullaan vai voisiko sitä lisätä muuttamalla sivun rakennetta?

Jos haluat vastauksia näihin kysymyksiin, ainoa keino on jatkuva analysointi kävijöiden käyttäytimisessä sivustollasi.

SydWeb voi autta sinua tässä:

  • Verkkostrategian muotoillussa
  • Asentamalla Google Analyticsin voit seurata kävijöiden määrää
  • Räätälöydyt tietojenkäsittelyt ja raportoinnit
  • Näiden tietojen perusteella voimme optimoida sivusto kävijöiden käyttäytymisen mukaan

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnin tavoite on tuoda sivustolle mahdollisimman paljon oikeita kävijöitä. Sellaisia, jotka ovat kiinnostuneet tuotteistasi tai palveluistasi. Se tapahtuu verkkosivuston optimoimisella siten, että sivu sijoittuu ensimmäisen hakutuloksen joukkoon Google.fi-haussa halutulla hakusanalla. Hakusanojen on hyvä olla sellaisia, jotka vastaavat kohderyhmänne käyttämiä. Se lisää sivustonne kävijämääriä ja mahdollisia asiakkaita.

Jos sivustonne on toteutettu SydWebin julkaisujärjestelmällä, sivujen sisältö on teknisesti rakennettu ja julkaistu niin että sivut nousevat korkealle Googlen ja muiden hakukoneiden tuloslistoissa. Teemme hakusana-analyysin ja käymme läpi kotisivut katsoaksemme jos sisältö on oleellinen.

Ottakaa yhteyttä niin keromme lisää!